Nachtdienst Condoleanceregister

Nachtdienst is dood

01:34, 3/2/2008 .. 39 reacties .. Link

Om de Avro een duidelijk signaal te geven aangaande de vermoedelijk overheersende mening betreffende het nieuwe format van het populaire radioprogramma Nachtdienst staat vanaf nu dit condoleanceregister beschikbaar. Voor menigeen is het programma enkele weken geleden overleden, en vandaar deze blog die dus dienst doet als sympathiebetuigingsmedium. Om het register te tekenen en aldus je ongenoegen bekend te maken volstaat het om een reactie achter te laten op dit bericht.

Avro's Nachtdients 12 December 1982 - 17 februari 2008 R.I.P.


Laat een reactie achter

reactie 1

01:53, 3/2/2008 .. Geschreven door EvilFreD
25 jaar, en dat viert de Avro dan met het om zeep helpen van dit succesprogramma. Kijk, dat programma's verdwijnen en/of vernieuwen ok, maar dit is gewoon waardeloos. En ja, ik constateer ook dat er wel gebeld word, maar is dit niet gewoon wegens gebrek aan beter? Er werd al in het programma geklaagd over het nieuwe format, ergernispagina 316 werd al geconsulteerd. Maar er is meer nodig. We moeten de redactie een duidelijk signaal geven. Vandaar dit register, ook omdat een petitie me voorlopig uitgesloten lijkt (probeer maar eens luisteraars op te sporen). Wie weet heeft dit wel het gewenste resultaat en zien we binnenkort de eerste kamervragen verschijnen.

mijn reaktie

01:56, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Tja... bellen om kritiek te uiten mag helaas niet want dat word de kop ingedrukt. Ook ik baal van de nieuwe format die er nu uitgevoerd wordt. Ik vraag me tevens af hoe ze dit zo voor elkaar krijgen? Want er zijn afspraken op de radio gemaakt om per uur zoveel muziek te draaien van diverse genre's, Het verbaasd me dan ook dat ze dit voor elkaar krijgen zo. 3 uur gel*l over niks, dronkaards aanhoren, of mensen die totaal niks te vertellen hebben maar graag op de radio willen zijn. Ze doen hun best om dit te laten lukken, en daarvoor respekt! Maar zijn ze blind? hardhorend? of wat is het? Er wordt zoveel kritiek gespuit door zowel de inter'etters' als de luisteraars thuis. Is dit omdat ze zichzelf een termijn gegeven hebben? En dat ze gezicht verlies lijden? Komaan redaktie en direktie !!! ga terug naar het oude format!! En heeeeeel snel ook want dit kost jullie luisteraars en bellers!
Gr Beer`_

tja

01:59, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Helemaal mee eens dus!

Groetjes BarP (MalaM)

Naamloze reactie

02:09, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Tsja, ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige reacties. Vandaag uit pure nieuwsgierigheid toch maar weer 'Nachtdienst' aangezet en wat hoor je? Maarten van der Tas, die godzijdank snel afgebroken werd; vervolgens een of andere Jan-Joost, een slager, over de connectie tussen de Partij voor de Dieren en Walt Disney, how sad can you get?; Sea, een zweefster, die bomen omhelst; Laurens, een lichtelijk beschonken heer met een oninteressant verhaaltje; Hans Peperkamp (notoire beller naar nachtprogramma's die gedurende elk gesprek gaandeweg steeds slechter te verstaan is) over de belastingdienst; Marieke (notoire belster die zichzelf erg graag hoort praten) over o.a. prinses Irene en haar belastingteruggave; nu weer een totaal onverstaanbare heer... kortom, volgens mij toch niet echt de 'boeiende verhalen' die de programmamakers/-bepalers voor ogen stonden. Na 3 weken heftig proberen nog steeds niet de gewenste verbetering, alleen heel veel vaste luisteraars die nog steeds verbijsterd en min of meer tegen beter weten in yóch nog steeds op 'Nachtdienst' afstemmen... hoe lang nog???

het hoeft van mij niet meer

02:09, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
bleef altijd 's nachts op bij de radio etc om nachtdienst te luisteren, ging een bepaalde sfeer vanuit, afgewisseld met muziek; was iets vertrouwds en... dat is nu niet meer...
idd, allemaal wazige types die nu bellen, op zich geen probleem, maar voor mij niet meer de moeite waard om de hele nacht nog op te blijven;
ik hoop dat er concurrent-omroep opstaat die het oude format gaat hanteren, dan ga ik daar luisteren

nachtdienst is dood

02:16, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
zitten we hier met ons allen te wachten tot de eerste drie uur voorbij zijn en de echte nachtdienst, of wat er nog van over is, begint.
En als die eerste uren nou interessant waren, maar nee, we horen veel van de vaste bellers die de hele week al in allerlei programma's te horen zijn, dus niks nieuws.

Als de avro verhalen wil kan martijn toch een beetje doorvragen bij de vragenstellers, dat kwam al voor, en dat leverde kleine juweeltjes op.
De muziekkeuze van peter belt vormde een aangename, want raak gekozen toevoeging aan het programma.
dit is drie keer niks!.

Heel jammer

02:16, 3/2/2008 .. Geschreven door Jeanet
Ik ben het helemaal met Evilfred eens en waarom luistert de Avro niet. Als je een programma om zeep wilt helpen is dit de manier! Je dupeert vele luisteraars en chatters en ontneemt hun het zaterdagnacht = feestgevoel.

we rouwen met zijn allen

02:18, 3/2/2008 .. Geschreven door Slachtoffer
Het is dat ik geen lid ben van de AVRO anders zei ik nu direct mijn lidmaatschap op. Ik ben maar een luisteraar.
Haal die naam Nachtdienst maar weg, dit programma verdient deze naam niet meer

Naamloze reactie

02:39, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Heel erg jammer dat Nachtdienst een nieuw format heeft. Hopelijk mag de "oude" Nachtdienst snel terugkomen!

Geef het vertrouwde stekkie terug

02:41, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Een format dat al jaaaaren goed werkt hoort niet overhoop gegooid te worden voor iets wat bij het jaren geleden ter ziele gegane TalkRadio ook niet werkte.

De meeste luisteraars zijn zo verknocht geraakt aan vragenstellen/beantwoorden afgewisseld met plaatjes dat hier niet aangekomen moet worden. Meerdere invalshoeken op een vraag zorgt juist voor afwisselende radio. Geef luisteraars het vertrouwde stekkie terug, want dit werkt bijzonder vervreemdend.


zzap

02:49, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Wat een misere. Een programma dat al die jaren zo'n prettige hangplek was.
De nek omgedraaid door een stelletje arrogante types die het allemaal fris en nieuw en jong willen maken, alsof daar al niet 600 andere programma;s zijn die precies hetzelfde doen.
Blijf met je poten van onze Nachtdienst af!
Terug met het cryptogram!
Weg met zeurende presentatoren die door elkaar heenlullen en de vaste gekkenbak van de radio.
Als je het geen leuk programma vond, ga dan ergens anders heen.
Hettie kom terug!

Naamloze reactie

03:01, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Wat voorheen een heerlijk programma was, voor luisteraars en chatters, en een gezellige nacht meestal, ook al werd er gemopperd over de muziekkeuze (men kan het nu eenmaal niet een ieder naar de zin maken). Is dit gewoon een nachmerrie om te luisteren. Dan maar lekker dromen over vroegere tijden.

Acrostichon

03:11, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Nadenken over vragen
Avro's traditie: een format van 25 jaar oud
Cryptogrammen oplossen & chatten
Het stellen van vragen en in de uitzending komen
Tijd om een interessante vraag te bedenken
De muziek van Peter!
Iemand wil iets weten over het universum en...
Elf bellers die daar verschillende antwoorden op geven
Niet slapen voor 4 uur 's nachts
Songs die op de vragen aansluiten
Talkradio? NEE!

Groetjes,
Chomsky

dit is echt niks meer

03:12, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
wat zijn martijn & co aan het doen?zich zelf te bevredigen?
onwaardig voor martijn en beledigend voor mij als luisteraar
ik ben weg voor altijd geen gehoor. ga lekker vroeg slapen
met een boek en een glaasje. jammer .welterusten.


Naamloze reactie

03:24, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Achachach&wee... Misschien herrijst de NachtDienst uit de as wanneer over 3 maanden de luistercijfers worden geevalueerd & blijkt dat die naar een historisch dieptepunt zijn gezonken. TheKnight.

zonde....

03:38, 3/2/2008 .. Geschreven door Catrian
Het is zo'n zonde dat nachtdienst het format heeft veranderd. Ik vind het te vermoeiend om 3 uur lang naar alleen maar gezwets te luisteren en ik vind het al helemaal irritant dat mensen die gebeld worden iedere keer nog die radio aan hebben staan! gek word ik ervan!
Ik vind het gewoon Martijn onwaardig, ik kan me niet voorstellen dat hij met dit format blij is en als ik eerlijk ben hoor ik dat soms in zijn stem.
Weer terug naar de oude formule, vragen en muziek!

P.S. Jack mis ik overigens weer niet, die mag wegblijven :)

carla.valentin@avro.nl

03:47, 3/2/2008 .. Geschreven door Jeanne
jeanne heeft uit zeer betrouwbare bron vernomen dat dit format geen idee is van martijn (redactie), maar van de hoofdredactie (carla valentin!!!), dus lijkt het mij de hoogste tijd dat we allemaal protestmailtjes gaan schrijven aan die mevrouw (carla.valentin@avro.nl). Ik hoop dat jullie allemaal meedoen

Vind het huidige concept knap waardeloos !

03:54, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Welke idioot bij de AVRO heeft dit concept bedacht ?

Ik luister nu al 3 weken en zit mij elke keer weer te ergeren aan het zogenaamde talkradio concept.
Gesprekken die nergens over gaan, bellers die afgekapt worden nog voordat zij hun woordje hebben kunnen doen omdat zij tegen dit concept zijn.
Noemen jullie dit talkradio, het lijkt nergens op.
Het is geen wonder dat de luisteraars stoppen met luisteren.
Hier staat de radio van 1-4 uur op Radio 2 omdat ik dat gezwets zonder muziek al goed zat ben.

Nog iets waarom moest dit van 1 tot 4 en daarna echte nachtdienst en waarom niet van 4 tot 7 en de echte nachtdienst van 1 tot 4.

En dan nog,
Waarom staat de AVRO niet open voor reacties zoals hier en waarom worden luisteraars niet serieus genomen.

Ik wil bij deze de programmacoordinator van harte bedanken voor het om zeep helpen van een succesvol programma zoals nachtdienst altijd was

mvrg ollaH

Verziekt

04:24, 3/2/2008 .. Geschreven door MrSpock
Jammer dat na zo'n lange tijd het programma totaal verziekt wordt. Als men dan toch wat vernieuwing/verandering wil doorvoeren, dan waarom niet de luisteraars vragen? Dat lijkt me toch veel beter, want wat er nu gebeurd is... Echt te gek voor woorden !!! 3 uur gelul = 3 uur verspilling van zendtijd. Dit moet ongedaan worden gemaakt.

Helemaal mee eens

04:28, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
Nachtdienst id idd. dood. 25 jaar een prachtig programma op een redelijk normale tijd, vooral in het weekend, is om zeep geholpen. de eerste 3 uren alleen verhalen e.d. Van dergelijke programma's bestaan er al 13 in een dozijn.
Wat kan hiervan de reden zijn, tellen wij luisteraars en chatters niet meer mee? Wie beslist dit?
Het is nu 3 weken op deze manier gaande maar het wordt er niet beter op, triest en heel arm. Geen muziek, geen vragen, helemaal niets. Verhalen zonder enige inhoud. Laat iets wat goed was toch zo blijven, wat heeft men hiermee voor.
Ik snap het in elk geval niet!

Nieuw format

05:34, 3/2/2008 .. Geschreven door Hippo
Ik ben helemaal voor, lekker rustig slapen voortaan op zaterdagnacht, want waar zou ik voor wakker blijven? Voor wat vage verhalen die ik op andere tijden ook wel kan horen?
Wat Nachtdienst bijzonder maakte, is er effectief uitgesloopt. Vannacht nog laat op wegens de Soprano's op tv, maar voor de radio hoeft het niet meer.
En voor de chat ook niet meer, het stel galbakken dat daar nu de dienst denkt uit te maken past perfect bij de de nieuwe Nachtdienst: tis niks.

nachtdienst dood

07:23, 3/2/2008 .. Geschreven door aad
Werd ik toch wakker vanmorgen door muziek op Radio 1 .... kunnen jullie niet met dat geouwehoer doorgaan tot 7 uur ? :-)

niks

08:04, 3/2/2008 .. Geschreven door Anonymous
ben een trouwe luisteraar, voel me nu verloren met shitgeleuter!!!!

Nachtdienst

12:39, 3/4/2008 .. Geschreven door J.P.
Waardeloos verkloot programma het was een zeer goed programma.
Een hoog Gordon en Joling gehalte zeer zelf ingenomen kwal.

Triest

05:31, 3/7/2008 .. Geschreven door Lidy
Triest dat een geweldig programma wordt vernederd tot dit niveau. Een podium voor zielige figuren en eindeloss door zwetsen....
Ik luister niet meer.......


maar mis het enorm..........

'nachtdienst' is stuk

02:26, 3/9/2008 .. Geschreven door Anonymous
Ik moet denken aan de bekende uitdrukking:
Le roi est mort, vive le roi!

Beetje vrij nu: Nachtdienst is dood, en de nieuwe nachtkaars moet ik niet.

Ieder zijn/haar smaak, het is niet de mijne -- smith, C. Wijma

Condoleanceregister: Woord is misplaatst

12:24, 3/9/2008 .. Geschreven door Uitvaartvoorlichting Bolink
Ik vindt het woordt condoleanceregister voor de avronachtdienst zeer fout gekozen ! Avro Nachtdienst is als programma dan dood maar het is geen persoonlijk of stoffig iets. En een condoleance doe je alleen voor personen!

Galbakken

12:29, 3/9/2008 .. Geschreven door Albert Bolink
Hippo vermeldt: En voor de chat ook niet meer, het stel galbakken dat daar nu de dienst denkt uit te maken past perfect bij de de nieuwe Nachtdienst: tis niks. //
Hippo wel eens bij je eigen bijdragen bekeken of terug bekeken? En logs via MIRC liegen niet ! Ga je dus zelf niet ophemelen want echt je bent zelf ook vaak duidelijk als galbak aanwezig !

Condoleanceregister

02:36, 3/9/2008 .. Geschreven door EvilFreD
Dat ik geen condoleanceregister kon openen zonder dat er iemand over zou klagen had ik van te voren zelf ook bedacht. Dat het twee weken en 27 reacties zou duren voor de eerste weerklank zou eehm.. klinken had ik niet eens gehoopt. Blijkbaar wordt het door een overgrote meerderheid niet als storend ervaren dat een condoleanceregister geopend werd voor iets anders dan een levend wezen.
Zolang je het maar niet in het gezicht gooit van iemand die zelf pas een dierbare heeft verloren, dat is uiteraard wel een voorwaarde. Vandaar ook dat logischerwijze de eerder geopende registers op diverse condoleancesites werden verwijderd.

Nu dan het eerste 'serieuze' tegengeluid en ik kan niet anders dan er op reageren:

Van iemande die mijn inititiatief 'fout' noemt maar vervolgens datzelfde initiatief gebruikt om zelf zijn ongenoegen te uiten over derden kan ik helaas niets aannemen. Iemand fout noemen en daarop zelf de fout ingaan maakt uiterst ongeloofwaardig

Aanstellers

03:15, 3/10/2008 .. Geschreven door Anonymous
Jullie moeten je niet zo aanstellen. De Nachtdienst met al die vragen heeft zijn langste tijd gehad. We hebben nu allemaal internet dus al die domme vragen zijn echt niet meer nodig.

Last but not least: I LOVE the new Nachtdienst!! :)

PS

03:17, 3/10/2008 .. Geschreven door Anonymous
Hans Peperkamp en M. v/d Tas (ookwel bekend als "Mevrouw van Santen uit Zandvoort") mogen wat mij betreft opzouten. Vooral die Hans Peperkamp is een verschrikking!!! :( Brrrr...

naar aanleiding van

03:08, 3/16/2008 .. Geschreven door Anonymous
Zo stuurde ik enige tijd geleden naar het management van #nachtdienst een mailtje.. een mailtje met een paar simpele vragen. De vragen waren eigenlijk alleen maar over het format. Hoe het mogelijk is dat nachtdienst mag afwijken van een afspraak voor het format wie wat waar en hoeveel muziek moet draaien per uur. In dit format staat bijvoorbeeld.... 60% old 20 % NL en 20 % van dattum..
en dit format wordt dus niet meer nageleeft.
Tevens heb ik in dat mailtje gevraagd hoe het kan dat als er zoveel mensen kritieken hebben dat ze toch gewoon doorgaan met dit format.

echter is er gewoon NIET gereageerd op dat mailtje.. 0.0 reactie. Zouden ze zich bedreigt voelen of zo ?
Nogmaals hier maar een berichtje.. WAAROM ?
Waarom gaan jullie hier mee door?

Please geef ons onze nachtdienst terug!!!

gr Beer`_

ik vind nachtdienst maar niks op deze manier

04:01, 3/16/2008 .. Geschreven door Anonymous
ik vind het maar niks, 3 uur achter elkaar gepraat over niks en niks en og eens niks zonder muziek. Ik wil mijn oude format terug zoals het eind jaren 70 gestart is

nachtdienst

04:04, 3/16/2008 .. Geschreven door Anonymous
ik hoorde heel leuk van een beller Het Oude Systeem ; ja ND :Oude Systeem' mensen verlangen er weer naar terug..
dat is toch duidelijk AVRO-mernsen!!
En als jullie al zo nodig 'verhalen uit de luisteraarskringen'willen horen, doe dat dan 2 uur , maar niet meteen 4 uur lang en een uurtje ouderwetse en gezellige ND!! Het is niet altijd een verbetering als een bepaalde format verandert...
En Avro-mensen wees ook eens eerlijk en luister naar de meerderheid; ze willen allemaal ND 'oude stijl; ofwel 'het oude systeem' terug!!!
Ik blijf hoop houden..... !!!


vernieuwd = vernield

04:10, 3/16/2008 .. Geschreven door Anonymous
Heel erg jammer dat Nachtdienst een nieuw format heeft. Hopelijk mag de "oude" Nachtdienst snel terugkomen!

Kort en krachtig en geheel mee eens !
Martijn doet best zijn best, maar ik vind dit huilen met de pet op, het bandje afdraaien is helemaal erg !

Liefs en bezinning gewenst door Engeltje <><.

waar is de gezellige nachtdienst van Vroeger?

04:56, 3/16/2008 .. Geschreven door Anonymous
Toen Hettie het presenteerde was het nog leuk:)
Vindt het helemaal niks die eerste uren zonder muziek
bovendien alleen maar dronken slap kletsende mensen aan de telefoon inplaats van mensen die echt leuke vragen hebben
Zonde zonde!! hopen dat Avro luisterd naar zijn luisteraars?

gezichtsverlies?

10:51, 3/16/2008 .. Geschreven door Jeanet
Naar chatters wordt niet geluistert, Martijn wil het van de luisteraars horen (hoor ik daar een smeekbede?). Martijn, als je bellers willen vragen of de oude format terug kan komen en ze doen dit in de eerste 3 uur, dan kap jij het af met de mededeling dat ze pas om 4 uur iets mogen vragen. Valt me trouwens steeds weer op dat mensen met een echt verhaal ook pas na 4 uur gaan bellen. Kan het niet gewoon omgedraaid worden, 3 uur met en daarna 3 uur zonder muziek? Door al die verhalen na 4 uur schiet ook daar soms de (leuk bijpassende) muziek erbij in.

Ik wil de 'oude vertrouwde' nachtdienst weer terug.

05:08, 4/6/2008 .. Geschreven door Anonymous
Ook ik vind het de moeite niet meer waard om de hele nacht op te blijven voor het nieuwe format 'Nachtdienst' . Ik luister al 25 jaar naar dit programma, altijd met heel veel plezier, maar zoals het nu gaat, is er niets meer aan.
Ik ga dus zeker een mailtje sturen naar die Mevrouw Valentin, die dit bedacht heeft, laat iedereen dit nou doen, dan gaat er misschien iets veranderen.
Zo niet, dan blijf ik er niet meer voor op, en ga lekker naar bed, ach ja: " Van de Avro moet je het maar hebben".

Stuur jullie klacht naar:

carla.valentin@avro.nl

Lizzy uit Amsterdam

Helaas

11:02, 4/6/2008 .. Geschreven door Jeanet
Het lijkt er op dat de mensen het een beetje moe worden om te vechten tegen de bierkaai voor een goed programma. Zo ook op deze site waar dingen vermeld menen te moeten worden die niet hier op deze site thuis horen. Daar zijn weer andere mogelijkheden voor. Het moge duidelijk zijn dat er geen oor/oog te luisteren/zien ligt van de kant van de AVRO om in alle redelijkheid en duidelijkheid tot een mijns inziens mogelijk compromis te komen door de programmering zoals die nu is en blijkbaar gehandhaaft zal blijven de eerste 3 uur om te draaien.
Ik ben dan ook benieuwd/bevreest of er iets aan dit format zal veranderen.

{ Vorige Pagina } { Page 2 van 2 } { Volgende Pagina }

Profiel

Home
Mijn Profiel
Archief
Vrienden
Mijn Foto Album

Links

Nachtdienst
Avro Community
Nachtdienstlive
Flood

Categorieën


Recente Artikelen

Poll: Hoe gaat Nachtdienst verder?
Nachtdienst is dood

Vrienden


Statistieken



Wil je ook een gratis weblog ? Gratis website - Huurwoning - Overzicht - Huurwoning